Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.04.E.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: К.т.н., Доцент Гивлюд А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); КЗ5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціалізовано-професійні компетентності: ФКС1.2. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності; ФКС 2.1. Уміння аналізувати стан довкілля та системно його досліджувати; ФКС 2.2. Уміння дослідити явища, карти екологічних змін рельєфу під впливом небезпечних геодинамічних процесів, що виникають внаслідок техногенної діяльності; ФКС 2.4. Уміння дослідити та розробити рекомендації щодо впровадження нових екологічно чистих техногенно безпечних технологій і процесів, що сприяють збереженню і захисту довкілля
Результати навчання: УМ2.2. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи впродовж всього життєвого циклу продукції. КОМ1. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички. КОМ2. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. АіВ1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології захисту гідросфери та атмосфери Технології адаптацій до змін клімату
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Опис: Дослідницький компонент освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки у вищій школі. Професіографічні вимоги до фахівця- дослідника Загальне поняття про дослідницький метод у сучасній методології. Класифікація дослідницьких методів. Система дослідницьких методів Практична реалізація наукового задуму. Алгоритм виконання дослідницьких завдань і написання тексту науково-дослідницької роботи Загальне поняття про наукову експертизу. Основні вимоги до експертів. Внутрішня і зовнішня експертиза науково-дослідницьких робіт у вищій школі . Робота з рецензентами й опонентами Оформлення результатів експертизи дисертаційного дослідження. Підготовка та проведення захисту науково-дослідницьких робіт. Наукова дискусія як обов’язковий елемент прилюдного захисту дисертаційного дослідження
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%) — звіти з практичних робіт, усне опитування - Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 30 балів Поточний контроль – 30 Заліковий контроль письмова компонента – 70 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Погребенник В.Д. Методологія та організація наукових досліджень в екології. Конспект лекцій. Рукопис. – 2012. – 102 с. 2. Єремєєв І. С. Науково-дослідний семінар (Проблеми „вузьких місць”). Навч. посібник. – К.: ДАЖКГ. 2003, 150 с. 3. Єремєєв І.С. Основи наукових досліджень. Навч. посібник . – К.: ДАЖКГ, 2004, 72 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.05.E.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: К.т.н., Доцент Гивлюд А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); КЗ5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціалізовано-професійні компетентності: ФКС1.2. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності; ФКС 2.1. Уміння аналізувати стан довкілля та системно його досліджувати; ФКС 2.2. Уміння дослідити явища, карти екологічних змін рельєфу під впливом небезпечних геодинамічних процесів, що виникають внаслідок техногенної діяльності; ФКС 2.4. Уміння дослідити та розробити рекомендації щодо впровадження нових екологічно чистих техногенно безпечних технологій і процесів, що сприяють збереженню і захисту довкілля
Результати навчання: УМ2.2. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи впродовж всього життєвого циклу продукції. КОМ1. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички. КОМ2. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. АіВ1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології захисту гідросфери та атмосфери Технології адаптацій до змін клімату
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Опис: Дослідницький компонент освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки у вищій школі. Професіографічні вимоги до фахівця- дослідника Загальне поняття про дослідницький метод у сучасній методології. Класифікація дослідницьких методів. Система дослідницьких методів Практична реалізація наукового задуму. Алгоритм виконання дослідницьких завдань і написання тексту науково-дослідницької роботи Загальне поняття про наукову експертизу. Основні вимоги до експертів. Внутрішня і зовнішня експертиза науково-дослідницьких робіт у вищій школі . Робота з рецензентами й опонентами Оформлення результатів експертизи дисертаційного дослідження. Підготовка та проведення захисту науково-дослідницьких робіт. Наукова дискусія як обов’язковий елемент прилюдного захисту дисертаційного дослідження
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%) — звіти з практичних робіт, усне опитування - Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 30 балів Поточний контроль – 30 Заліковий контроль письмова компонента – 70 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Погребенник В.Д. Методологія та організація наукових досліджень в екології. Конспект лекцій. Рукопис. – 2012. – 102 с. 2. Єремєєв І. С. Науково-дослідний семінар (Проблеми „вузьких місць”). Навч. посібник. – К.: ДАЖКГ. 2003, 150 с. 3. Єремєєв І.С. Основи наукових досліджень. Навч. посібник . – К.: ДАЖКГ, 2004, 72 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).