Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.04.E.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Руда Марія Віталіївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» – розвиток у магістрів навичок проведення самостійних наукових досліджень, стислого аргументованого викладу наукових ідей та досягнутих результатів, вміння робити висновки та презентувати публічно наукові здобутки, а також надати можливість магістрам презентувати та апробувати перші результати власних наукових досліджень, брати участь в наукових дискусіях, переймати позитивний досвід у проведені наукових досліджень іншими магістрами.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ1. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
Результати навчання: ПР7. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи протягом всього життєвого циклу продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоекоінформаційні системи Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2 Практикум з підготовки наукових публікацій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» є однією із складових у ході підготовки фахівців із спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» та спрямований на розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень, вміння чітко визначати актуальність, мету та завдання дослідження, розвиток презентаційних навичок. Даний курс передбачає створення для магістрів сприятливого фахового середовища для формування структури власного дослідження, визначення найбільш прийнятних методів його проведення та опрацювання ключової літератури за напрямом. Курс спрямовано на обговорення останніх досягнень українських та західних вчених за обраними слухачами темами наукових досліджень. Курс побудовано в формі наукових дискусій, де модератором виступає керівник семінару. Обговорюються також актуальні глобальні екологічні проблеми (парниковий ефект, кислотні дощі, деформація озонового шару, деградація ґрунтів, хімічне забруднення); негативний вплив антропогенного фактора на навколишнє середовище та здоров’я людини; заходи, спрямовані на покращення екологічного стану навколишнього середовища; логічне мислення, уміння і навички працювати з додатковими джерелами інформації, систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Курс передбачає також розвиток у магістрів навичок стислого аргументованого викладу наукових ідей та досягнутих результатів, вміння робити висновки та презентувати публічно наукові здобутки. Курс інтерактивний, орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного магістра (студентоцентрований підхід).
Опис: Виклад та обґрунтування наукових результатів Методи експериментальних досліджень. Метод моделювання. Творчі методи вирішення дослідницьких завдань Операції з поняттями Основи етики наукових досліджень Дотримання принципів академічної доброчесності в наукових роботах та публікаціях Науковий колектив та організація його роботи Аналіз технічного завдання на проведення науково-дослідної роботи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з практичних занять. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 0 Семестровий контроль письмова компонента – 90 усна компонента – 10 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально – методичне забезпечення 1. Практикум з дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» для студентів другого (магістреського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 20231. – с. 89. 2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 2023. – 7 с. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни розміщений за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=16132 Рекомендована література Базова 1. Ковальчук В.В. Основи наукових досліджень. Навч. посібник. – 5-е вид. / В.В. Ковальчук, Л.М.Моїсєєв. – К.: Професіонал, 2008. – 240 с. 2. Марцин В.С., Міценко Н.Г., Даниленко О.А. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – Л.: Ромус-Поліграф, 2002. – 128 c. 3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів / За ред. А.Є.Конверського. – Київ. Центр учбової літератури, 2010. – 352 с. 4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науководослідницької діяльності: Підручник для вищих навчальних закладів. – X:ХДАК, 1998. – 288 с. 5. Бірта, Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навч. посіб. для ВНЗ / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с. Допоміжна 1. ДСТУ 3008–95. Документація. Звіти у сфері науки та техніки. – К. : Держстандарт України, 1995. – 37 с. 2. Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях [Текст] : підруч. / за заг. ред. М. П. Бутка. – К.: ЦУЛ, 2014. – 218 с. 3. Основи наукової діяльності: методологія, організація, оформлення результатів [Текст] : навч. посіб. / В. М. Головій, Є. Ю. Кузькін, Л. В. Піддубна. – К.: «Хай-Тек Пресс», 2010. – 344 с. 4. Захаркевич, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Захаркевич, Г. С. Швець, О. М. Сарана. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 223 с. 5. Дегтярьов, А. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / А. В. Дегтярьов, М. Г. Кокодій, В. О. Маслов. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 78 с. Інформаційні ресурси 1. Ліцензований ресурс для перевірки на плагіат: unicheck.com/uk-ua 2. Етичний кодекс ученого України. URL: https://www.znu.edu.ua/etychnyj-kodexuchenogo-Ukrajiny.pdf 3. До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності. Лист МОН № 1/9-263 від 20.05.20. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/do-pitannya-uniknennya-problem-i-pomilok-u-praktikahzabezpechennya-akademichnoyi-dobrochesnosti. 4. Вебінар «Все, що ви хотіли знати про плагіат» / Євген Ніколаєв. URL: https://www.youtube.com/watch?v=0qOrDesHH0Q. 5. Класифікатори ББК та УДК [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/pro-bbk-ta-udk 6. Індекси цитованості [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/indeksy-tsytovanosti 7. ДСТУ 3582-97 «Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.library.ukma.edu.ua/fileadmin/documents/Bibliography/26 _DCTU3582-97.pdf 8. ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// www.sumdu.edu.ua/images/stories/scientific_inf/research/dstu_3008-95.pdf 9. Антиплагіат: онлайн перевірка унікальності тексту [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.etxt.ru/antiplagiat/ 10. Антиплагіат [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu. edu.ua/index.php/uk/servisy/antyplahiat
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.05.E.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Руда Марія Віталіївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» – розвиток у магістрів навичок проведення самостійних наукових досліджень, стислого аргументованого викладу наукових ідей та досягнутих результатів, вміння робити висновки та презентувати публічно наукові здобутки, а також надати можливість магістрам презентувати та апробувати перші результати власних наукових досліджень, брати участь в наукових дискусіях, переймати позитивний досвід у проведені наукових досліджень іншими магістрами.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ1. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
Результати навчання: ПР7. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи протягом всього життєвого циклу продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоекоінформаційні системи Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2 Практикум з підготовки наукових публікацій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» є однією із складових у ході підготовки фахівців із спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» та спрямований на розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень, вміння чітко визначати актуальність, мету та завдання дослідження, розвиток презентаційних навичок. Даний курс передбачає створення для магістрів сприятливого фахового середовища для формування структури власного дослідження, визначення найбільш прийнятних методів його проведення та опрацювання ключової літератури за напрямом. Курс спрямовано на обговорення останніх досягнень українських та західних вчених за обраними слухачами темами наукових досліджень. Курс побудовано в формі наукових дискусій, де модератором виступає керівник семінару. Обговорюються також актуальні глобальні екологічні проблеми (парниковий ефект, кислотні дощі, деформація озонового шару, деградація ґрунтів, хімічне забруднення); негативний вплив антропогенного фактора на навколишнє середовище та здоров’я людини; заходи, спрямовані на покращення екологічного стану навколишнього середовища; логічне мислення, уміння і навички працювати з додатковими джерелами інформації, систематизувати та узагальнювати матеріал, аналізувати і робити висновки. Курс передбачає також розвиток у магістрів навичок стислого аргументованого викладу наукових ідей та досягнутих результатів, вміння робити висновки та презентувати публічно наукові здобутки. Курс інтерактивний, орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного магістра (студентоцентрований підхід).
Опис: Виклад та обґрунтування наукових результатів Методи експериментальних досліджень. Метод моделювання. Творчі методи вирішення дослідницьких завдань Операції з поняттями Основи етики наукових досліджень Дотримання принципів академічної доброчесності в наукових роботах та публікаціях Науковий колектив та організація його роботи Аналіз технічного завдання на проведення науково-дослідної роботи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з практичних занять. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 0 Семестровий контроль письмова компонента – 90 усна компонента – 10 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально – методичне забезпечення 1. Практикум з дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» для студентів другого (магістреського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 20231. – с. 89. 2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, частина 2» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 2023. – 7 с. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни розміщений за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=16132 Рекомендована література Базова 1. Ковальчук В.В. Основи наукових досліджень. Навч. посібник. – 5-е вид. / В.В. Ковальчук, Л.М.Моїсєєв. – К.: Професіонал, 2008. – 240 с. 2. Марцин В.С., Міценко Н.Г., Даниленко О.А. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – Л.: Ромус-Поліграф, 2002. – 128 c. 3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів / За ред. А.Є.Конверського. – Київ. Центр учбової літератури, 2010. – 352 с. 4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науководослідницької діяльності: Підручник для вищих навчальних закладів. – X:ХДАК, 1998. – 288 с. 5. Бірта, Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навч. посіб. для ВНЗ / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с. Допоміжна 1. ДСТУ 3008–95. Документація. Звіти у сфері науки та техніки. – К. : Держстандарт України, 1995. – 37 с. 2. Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях [Текст] : підруч. / за заг. ред. М. П. Бутка. – К.: ЦУЛ, 2014. – 218 с. 3. Основи наукової діяльності: методологія, організація, оформлення результатів [Текст] : навч. посіб. / В. М. Головій, Є. Ю. Кузькін, Л. В. Піддубна. – К.: «Хай-Тек Пресс», 2010. – 344 с. 4. Захаркевич, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Захаркевич, Г. С. Швець, О. М. Сарана. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 223 с. 5. Дегтярьов, А. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / А. В. Дегтярьов, М. Г. Кокодій, В. О. Маслов. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 78 с. Інформаційні ресурси 1. Ліцензований ресурс для перевірки на плагіат: unicheck.com/uk-ua 2. Етичний кодекс ученого України. URL: https://www.znu.edu.ua/etychnyj-kodexuchenogo-Ukrajiny.pdf 3. До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності. Лист МОН № 1/9-263 від 20.05.20. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/do-pitannya-uniknennya-problem-i-pomilok-u-praktikahzabezpechennya-akademichnoyi-dobrochesnosti. 4. Вебінар «Все, що ви хотіли знати про плагіат» / Євген Ніколаєв. URL: https://www.youtube.com/watch?v=0qOrDesHH0Q. 5. Класифікатори ББК та УДК [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/pro-bbk-ta-udk 6. Індекси цитованості [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/indeksy-tsytovanosti 7. ДСТУ 3582-97 «Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.library.ukma.edu.ua/fileadmin/documents/Bibliography/26 _DCTU3582-97.pdf 8. ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// www.sumdu.edu.ua/images/stories/scientific_inf/research/dstu_3008-95.pdf 9. Антиплагіат: онлайн перевірка унікальності тексту [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.etxt.ru/antiplagiat/ 10. Антиплагіат [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu. edu.ua/index.php/uk/servisy/antyplahiat
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).