Розроблення Web-аплікацій систем автоматизації

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.070
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Професор, Доктор Технічних Наук, Лесовой Леонід Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів знань основних архітектурних принципів побудови WEB сторінок в системах автоматизації із застосуванням структури HTML – коду, тегів і їх атрибутів для автоматизації технологічних процесів, визначення та виправлення помилок у програмі написаній у HTML – коді та створення WEB-сторінки у конструкторі GOOGLE SITE.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентность: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі; загальні компетентності: 1) КЗ01. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2) КЗ04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3) КЗ10. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності: 1) КС6 Здатність використовувати для вирішення професійних завдань новітні технології у галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, зокрема, проектування багаторівневих систем керування, збору даних та їх архівування для формування бази даних параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу. 2) КС7. Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. 3) КС8. Здатність проектувати системи автоматизації з врахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів та міжнародних стандартів. 4) КС9. Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації; фахові компетентності професійного спрямування: 1) ФКС3.1. Здатність розробляти програмні додатки для систем автоматизації та їх елементів на основі знань про сучасні операційні системи, технології WEB-програмування, хмарні технології та бази даних; 2) ФКС3.2. Здатність розробляти системи автоматизації процесів життєзабезпечення на базі сучасних мікропроцесорних засобів, мережевих технологій; 3) ФКС3.3. Здатність інтегрувати системи автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем; 4) ФКС3.4. Здатність застосовувати комп’ютерні технології проектування систем автоматизації об’єктів та процесів.
Результати навчання: 1. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та Web-аплікацій в галузі автоматизації та мати навички розробляти алгоритми їх роботи з використанням мов високого рівня програмування. 2. Вміти застосовувати існуючі Web-аплікацій існуючих системах автоматизації. 3. Мати навички розроблення Web-аплікацій нових системах автоматизації. 4. ЗН6: Знати сучасні технології програмування мікропроцесорних засобів автоматизації та розроблення програмних додатків систем автоматизації 5. ЗН7. Знати основи сучасних технологій та протоколів обміну даними в системах автоматизації, інформаційних технологій для інтегрування систем автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем. 6. УМ1. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня та технологій об'єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси. 7. УМ6. Вміти обґрунтовувати вибір структури та розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. 8. УМ9. Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для розв'язування типових інженерних задач у галузі автоматизації, зокрема, математичного моделювання, автоматизованого проектування, керування базами даних, методів комп’ютерної графіки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 1. 2. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2. 3. Програмування мобільних додатків систем автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Детальний огляд побудови архітектури автоматизованої системи. Вивчення інтерфейсів інтеграції систем із Web-аплікаціями користувачів. Порівняльна характеристика технологій розробки Web-аплікацій. Побудова Web-аплікацій. Тестування Web-аплікацій. Інтеграція Web-аплікацій із SCADA-пакетами для побудови HMI (Human-Machinery Interface), базуючись на даних автоматизованої системи керування.
Опис: 1. Введення в HTML. Інструментарій. Теги. Значення атрибутів тегів. Парні теги. Правила застосування тегів. Атрибути тегів. Структура HTML-коду. Типи тегів. Теги нижнього рівня. Теги верхнього рівня. Теги заголовка документа. Блокові елементи. Універсальні елементи. 2. Допоміжні елементи. Колір. Розмір. Web адреса. Текст. Абзаци. Заголовки. Вирівнювання тексту. Накреслення. Верхній і нижній індекси. Спец символи. Рядкові елементи. Посилання. Види посилань. Абсолютні і відносні посилання. Правила вкладень для тега . Атрибути посилань. Посилання на адресу електронної пошти. 3. Якорі. Зображення. Формати файлів. Додавання малюнка. Альтернативний текст. Зміна розмірів малюнка. Списки. Теги для списків. Маркований список. Нумерований список. Список визначень. 4. Таблиці. Теги для таблиць. Атрибути тега. Атрибути тега. Особливості таблиць. Вирівнювання таблиць. Об'єднання осередків. Вкладені таблиці. Заголовок таблиці 5. Фрейми. Теги для фреймів. Створення фреймів. Посилання у фреймах. Межі між фреймами. Зміна розмірів фреймів. Смуги прокрутки. Плаваючі фрейми. 6. Валідація документів. Перевірка даних на валідність. Написання коректного коду. Виправлення помилок. 7. Конструктор Google Site. Редагування сайту. Елемент сайту Вставка». Елемент сайту Сторінки». Елемент сайту Теми». Публікація сайту. Відкрийте сторінку верифікації в Центрі веб-майстрів Google. Функціональні можливості. SEO-можливості Google Сайтів. Інтеграція аналітики. Дизайн і робота з шаблонами. 8. Прив’язування домену, хостингу та підключення аналітики до сайту.
Методи та критерії оцінювання: - виконання та усний захист лабораторних робіт (23%) - виконання тестів до виконання лабораторних робіт (42%) - письмова складова залікової роботи у вигляді контрольної роботи (25 %) - усна складова залікової роботи (10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль (ПК) – максимальна оцінка – 65 балів. Лабораторні заняття – максимальна оцінка – 23 балів: 1) 0,5 бали – за роботу під час проведення лабораторного заняття; 2) 2,5 бали – за надісланий на перевірку звіт про виконання лабораторної роботи; 3) 2 бали – за відвідування лабораторних робіт. За відповідь на тестові запитання – 42 бали. 4) 6 балів – за проходження тесту до лабораторної роботи; Контрольні робота (КЗ) – 35 балів: Критерії оцінювання контрольної роботи. 1) Якщо пронумероване завдання контрольної роботи вирішене менше ніж за 30 %, то воно оцінюється за 0 балів. 2) Якщо пронумероване завдання вирішене в контрольній роботі більше ніж за 30 %, то воно оцінюється за оцінкою 7 балів за кожну правильну відповідь. Максимальна семестрова оцінка ПК + КЗ – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Zurawski .R. Integration technologies for industrial automated systems. CRC Press, 2007. – 595 p. 2. Groover M.P. Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing (2nd edition). Prentice Hall, 2000. – 856 p. 3. Qiu M, Dai W, Gai K. Mobile Applications Development with Android: Technologies and Algorithms. Chapman and Hall/CRC, 2016. – 320 p. 4. Ratnayake R.N. WordPress Web Application Development. Packt Publishing, 2013. – 376 p. 5. Hartman R., Rokitta C., Peake D. Oracle Application Express for Mobile Web Applications. Apress, 2013. – 224 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).