Автоматизація об'єктів періодичної дії

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.03.E.085
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Викладання дисципліни має на меті дати студентам теоретичні та практичні знання у галузі автоматизації періодичних технологічних процесів, особливості їх автоматизації, принципи і методи побудови систем регулювання і керування на основі сучасних технічних засобів автоматизації, основи оптимізації режимів періодичних процесів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - ІНТ здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі; ЗК1 здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; фахових: - ФК6 здатність використовувати для вирішення професійних завдань новітні технології у галузі автоматизації та комп’ютерно- інтегрованих технологій, зокрема, проектування багаторівневих систем керування, збору даних та їх архівування для формування бази даних параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу. - ФК9 здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації; - ФКС1.1. здатність застосовувати знання про принципи функціонування основного технологічного обладнання промислових виробництв та процеси, що відбуваються в технологічних апаратах для аналізу об’єкту керування; - ФКС1.2. здатність синтезувати системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів, із врахуванням характеристик сучасних технічних засобів автоматизації; - ФКС1.4. здатність розробляти системи автоматизації технологічних процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із врахуванням принципів кібербезпеки таких систем та застосовуючи автоматизовані системи проектування. -
Результати навчання: РН1: УМС1.1. Вміти розробляти системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів, із врахуванням характеристик сучаснихтех-нічних засобів автоматизації. РН2: УМС1.2. Вміти розробляти системи автоматичного вимірювання та контролю технологічних параметрів і метрологічного забезпечення таких систем; РН3: УМС1.4. Вміти розробляти системи автоматизації технологічних процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із врахуванням принципів кібербезпеки таких систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Теорія інформації Теорія автоматичного керування Технологічні вимірювання та прилади Супутні і наступні навчальні дисципліни: Технологічні об’єкти і процеси виробництва Глобальні бази даних систем автоматизації Засоби людино-машинного інтерфейсу
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання теоретичних основ та практичних навиків у галузі автоматизації періодичних технологічних процесів та особливості їх автоматизації.
Опис: Основні положення автоматизації періодичних технологічних процесів. Особливості побудови систем автоматичного керування періодичними технологічними процесами. Автоматизація періодичних процесів розділення рідких неоднорідних сумішей. Автоматизація процесів періодичного сушіння твердих матеріалів. Автоматизація періодичних процесів зважування і дозування. Автоматизація періодичних процесів приготування багатокомпонентних сумішей. Автоматизація процесів пуску, зупинки і аварійного захисту технологічних процесів. Автоматизація реакторів періодичної дії. Автоматизація потенційно небезпечних технологічних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування). Диференціальний залік – письмова робота, тестовий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів. Усна компонента -20 балів. Тести у ВНС – 50 балів. Всього - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Пістун Є.П., Стасюк І.Д. Основи автоматики та автоматизації. – Львів.: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2014.- 336 с. 2. Автоматизація виробничих процесів/Я.І. Проць , В.Б. Савків , О.К. Шкодзінський О.К., Лящук О.Л .- Тернопіль, ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011.-34. Лапшенков Г. И., Полоцкий Л. М. 3. Ладанюк А.П., Трегуб В.Г., Ельперін І.В. Автоматизація технологічних процесів і виробництв харчової промисловості.- К.: Аграрна освіта, 2001.- 224 с. 4. Стенцель Й.І., Поркуян О.В. Автоматизація технологічних процесів хімічних виробництв.- Луганськ, Вид-во Східноукр. Нац.. ун-ту, 2010.- 302 с. 5. Фединець В.О. Конспект лекцій з дисципліни «Автоматизація об’єктів періодичної дії». Львів, НУ «Львівська політехніка», 2021.- 145 с. 6. Інструкції до лабораторних робіт.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).