Розподілені інформаційні системи
Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.02.E.076
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., ст. викладач Селюченко Мар'ян
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ІНТ Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК-13. Здатність до системного мислення.
фахові компетентності:
ФК-1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства .
ФК-8. Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів.
ФК-12. Здатність проводити роботи з керування потоками навантаження інформаційно-телекомунікаційних мереж.
ФКС2.3. Здатність брати участь у проектуванні нових інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж.
ФКС2.4. Здатність застосовувати сучасні досягнення у галузі професійної діяльності з метою побудови перспективних інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж та систем
ФКС2.6. Здатність брати участь у адмініструванні інфокомунікаційних та телекомунікаційних мереж
Результати навчання: • Знання комунікації, процесів та іменування в розподілених сервісних системах.
• Знання властивостей та вимог до розподілених сервісних систем.
• Знання алгоритмів та моделей функціонування розподілених сервісних систем.
• Знання моделей та основ надання Cloud-сервісів.
• Вміння розробляти розподілені платформи та розподілені сервіси.
• Здатність забезпечувати інформаційну безпеку розподілених систем.
• Здатність забезпечувати надійність розподілених сервісних систем та якість Cloud-сервісів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Інформатика (за професійним спрямуванням), частина 2
Інфокомунікаційні мережі
Операційні середовища інфокомунікаційних платформ
Теорія алгоритмів та структур даних
Захист інформації в телекомунікаційних системах
Основи проектування програмного забезпечення інфокомунікацій
Технології представлення даних та СУБД в інфокомунікаціях
кореквізити:
Об’єктно-орієнтоване програмування Java, С#
Операційні системи телекомунікаційних мереж
Розробка мобільних додатків
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Опис: Лекційні заняття
Вступне заняття.
Архітектури розподілених систем.
Розгортання розподілених систем.
Комунікація в розподілених системах.
Безпека розподілених систем
Cloud-системи
Перспективні технології розподілених систем
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, тести (45%)
• підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмова компонента (73%) та усна компонента (27%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент:
1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66
2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів.
Екзаменаційний контроль складається із двох компонент:
1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання – у 10 балів
2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання. Кожне питання оцінюється у 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition)
2. Coulouris et а1., Distributed Systems — Concepts and Design.
3. Chow and Johnson, Distributed Operating Systems and Algorithms
4. Mullender, Distributed Systems, 2nd ed.
5. Verissimo and Rodrigues, Distributed Systems for Systems Architects
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).