Сенсори роботизованих систем

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.01.E.044
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: старший викладач закладу вищої освіти, к.т.н. Масняк Олег Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів знань про сенсори роботизованих систем, які застосовуються у виробничих процесах, для підвищення ефективності (економічної, енергетичної, безпекової) цих процесів та формування навиків практичної роботи з сенсорами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - інтегральної компетентності: 1) здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі. - загальної компетентності: 1) здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - спеціальні (фахові, предметні) компетентності: 1) здатність обґрунтовувати вибір технічних засобів автоматизації на основі розуміння принципів їх роботи, аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи автоматизації і експлуатаційних умов; налагоджувати технічні засоби автоматизації та системи керування. 2) здатність розробляти систему керування роботизованим технологічним комплексом на основі сенсорів технологічних параметрів, систем технічного зору, мікропроцесорних керуючих засобів. 3) здатність застосовувати методи цифрового опрацювання сигналів та зображень для розроблення систем керування та моніторингу процесів у роботизованих комплексах. ?
Результати навчання: - Знати принципи роботи технічних засобів автоматизації та вміти обґрунтувати їх вибір на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи автоматизації та експлуатаційних умов; мати навички налагоджувати технічні засоби автоматизації та системи керування. - Вміти застосовувати знання про основні принципи та методи вимірювання фізичних величин і основних технологічних параметрів для обґрунтування вибору засобів вимірювань та оцінювання їх метрологічних характеристик. - Вміти розробляти систему керування роботизованим технологічним комплексом на основі сенсорів технологічних параметрів, систем технічного зору, мікропроцесорних керуючих засобів. - Вміти застосовувати методи цифрового опрацювання сигналів та зображень для розроблення систем керування та моніторингу процесів у роботизованих комплексах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - Технологічні вимірювання та прилади - Аналітична та фізична хімія кореквізити: - Мікроконтролери та виконавчі пристрої робототехнічних систем - Автоматизація періодичних процесів - Системи технічного зору
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма передбачає вивчення класифікації процесів управління, класифікації та типів сенсорів (фотоелектричні, індуктивні, ємнісні та ін.) для систем керування виробництвами та роботизованих систем, принципи побудови та роботи сенсорів та типове їх застосування у виробничих процесах. Також будуть розглянуті: способи під'єднання сенсорів із засобами опрацювання сигналів від них, види передачі даних від сенсорів та логіка роботи сенсорів.
Опис: Навчальна програма передбачає вивчення класифікації процесів управління, класифікації та типів сенсорів (фотоелектричні, індуктивні, ємнісні та ін.) для систем керування виробництвами та роботизованих систем, принципи побудови та роботи сенсорів та типове їх застосування у виробничих процесах. Також будуть розглянуті: способи під'єднання сенсорів із засобами опрацювання сигналів від них, види передачі даних від сенсорів та логіка роботи сенсорів.
Методи та критерії оцінювання: Під час викладання дисципліни використовуються наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: 1) фронтальне та вибіркове усне опитування студентів на лекціях та лабораторних заняттях; 2) перевірка правильності виконання та оформлення звітів до лабораторних робіт; 3) усний захист звітів до лабораторних робіт; 4) усна та письмова складова контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%); - контрольна робота (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зра
Рекомендована література: 1. Sabrie Soloman, Sensors and Control Systems in Manufacturing, Second Edition / McGraw Hill, 2010 - 624 p. 2. Jacob Fraden, Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs, and Applications / Springe, 2010 - 678 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).