Розгортання інформаційно-комунікаційних систем

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.064
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н. Красько Олена Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з функціонування, розгортання та експлуатації інформаційно-комунікаційних систем з використанням інструментів автоматизації розгортання та конфігурування інформаційних систем, що сприяють розвитку умінь та навичок випускника по інтеграції інтелектуальних інформаційних технологій та інформаційно-комунікаційних систем у різні галузі людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.. ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на відповідних рівнях. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. ЗК4. Здатність спілкуватися, читати та писати іноземною мовою. ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. ЗК7. Здатність розробляти та управляти проектами. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку. Спеціальні (фахові) компетентності: ФК4. Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші). ФК5. Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем. ФК6. Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків. ФК10. Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. ФК13. Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень. ФКС 2.1 Здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій, методів і моделей інформаційної безпеки; ФКС 2.2 Здатність до використання та розгортання системного програмного забезпечення та програмно-апаратних комплексів для захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах та мережах ФКС 2.6 Здатність застосовувати, впроваджувати та експлуатувати сучасні інформаційно-комунікаційних системи у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва
Результати навчання: - Вміти використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач розгортання інформаційних систем та технологій. - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами. - Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Мобільні додатки інформаційно-комунікаційних систем 2. Архітектура фнформаційно-комунікаційних систем Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Проектування мультисервісних інформаційно-комунікаційних систем 2. Мережева безпека
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів розгортання інформаційно-комунікаційних систем. Студент повинен навчитися конфігурувати, розгортати та керувати інформаційно-комунікаційними системами.
Опис: - Інструментарій для управління ізольованими Linux-контейнерами – Docker. Архітектура, особливості роботи, елементи. - Docker compose для конфігурації та запуску багатоконтейнерних додатків - Kubernetes як відкрита система автоматичного розгортання, масштабування та управління застосунками у контейнерах. - Програмне забезпечення, для управління конфігурацією, оркестровки, централізованої установки застосунків і паралельного виконання типових завдань на групі систем (Ansible) - Інфраструктура як код. Управління зовнішніми ресурсами з допомогою Terraform - Використання хмарних платформ для розгортання інформаційних систем (GCP, AWS, Azure) - Використання платформи як серсів (PaaS) для розгортання, масштабування, розподілу навантаження, логування і моніторингу інформаційних систем. - Управління конфігурацією для встановлення та підтримання узгодженості продуктивності, функціональних та фізичних властивостей програмного продукту з його вимогами, дизайном та експлуатаційною інформацією протягом усього його життєвого циклу
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Проміжний контроль (у вигляді тестування за пройденими темами) – 10 балів Виконання та захист лабораторних робіт –45 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andy Hayes. Docker: A Quick-start Beginner's Guide. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017 – 50 pp 2. Karl Matthias, Sean P. Kane. Docker: Up & Running: Shipping Reliable Containers in Production. "O'Reilly Media, Inc.", 2015 – 232 pp. 3. Brian Docker. Kubernetes: A Simple Guide to Master Kubernetes for Beginners and Advanced Users (2020 Edition) Amazon Digital Services LLC - KDP Print US, 2020 – 180pp. 4. Kelsey Hightower, Brendan Burns, Joe Beda. Kubernetes: Up and Running: Dive Into the Future of Infrastructure. "O'Reilly Media, Inc."– 202 pp. 5. Mikael Krief, Mitchell Hashimoto. Terraform Cookbook: Efficiently define, launch, and manage Infrastructure as Code across various cloud platforms. Packt Publishing Ltd, 2020 – 366pp. 6. Yevgeniy Brikman. Terraform: Up and Running: Writing Infrastructure as Code. "O'Reilly Media, Inc.", 2017 – 206pp. 7. Lorin Hochstein, Rene Moser. Ansible: Up and Running: Automating Configuration Management and Deployment the Easy Way. "O'Reilly Media, Inc.", 2017 – 430pp.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).