Екологічний маркетинг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.M.073
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Кузяк В.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. ПРН 6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. ПРН 7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 21. Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу. ПРНС 1.2. Управляти продажами у сфері товарів та послуг, просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості та засоби нових інформаційних технологій для підвищення ефективності збутових зусиль підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Вступ до фаху «Маркетинг», Маркетинг, Маркетинг послуг. Кореквізити: Обслуговування клієнта.
Короткий зміст навчальної програми: Суть та еволюція поняття «екологічний маркетинг». Методи та принципи екологічного маркетингу. Концепція екологічного маркетингу в контексті сталого розвитку. Основні положення екологічно орієнтованої концепції маркетингу. Маркетинг у сфері екологічних послуг. Маркетинг екологічних інновацій. Сприйняття вітчизняними споживачами екологічних характеристик продукції. Екологічний брендинг. Екологічно орієнтований попит. Екоатрибути товару. Екологічна політика підприємства. Ринок екологічно чистих товарів та послуг. Типи «зелених» компаній. Сегментування ринку екологічно чистих продуктів. Екологічний бізнес: основні напрямки діяльності. Інструменти зеленого бізнесу. Місце екологічних послуг на екологічному ринку. Екологічний лізинг: сутність, структура, напрямки розвитку. Екологічний консалтинг Екологічне страхування. Поняття «забруднення» в екологічному страхуванні, класифікація збитків. Екологічний аудит. Види і параметри екологічного аудиту. Процедура екологічного аудиту. Екологічне маркування. Характеристики екологічних товарів. Сертифікація та маркування еко-продукції. Стратегії позиціонування в екологічному маркетингу. Екологічна реклама. Класифікація та види екологічної реклами. Основні функції екореклами. Екологічний імідж підприємства. Оцінка ефективності формування екологічного іміджу. Еколого-економічний рейтинг підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%) – виконання практичних завдань, усне опитування. Підсумковий контроль (70%) – екзамен: письмова та усна компоненти.
Рекомендована література: 1. Вічевич А. М., Вайданич Т. В., Дідович І. І., Дідович А. П. Екологічний маркетинг: Навч. посіб. Львів, 2015. 242 с. 2. Ілляшенко С. М., Прокопенко О. В. Менеджмент екологічних інновацій. Суми, 2017. 266 с. 3. Прокопенко О. В. Екологічний маркетинг: навч. посіб. Київ, 2017. 320 с. 4. Шевчук В. Я., Саталкін Ю. М., Навроцький В. М. Екологічне підприємництво: навчальний посібник. Киів, 2016. 191 с.