Промисловий маркетинг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.053
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: К.е.н., доц. Костюк Ольга Святославівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати: сутність і роль маркетингу промислового підприємства, задачі маркетингової діяльності, особливості здійснення маркетингу промислового підприємства, характеристику суб`єктів маркетингу промислового підприємства, класифікацію ТПП, характеристику ТПП, специфіку маркетингової діяльності на сировинних ринках, ринках машин та обладнання, інших ринках, процес закупівлі промислових товарів, методи вивчення попиту споживачів та формування ринку збуту промислової продукції, прогнозування попиту на ТПП, еволюційний характер взаємозв’язків “постачальник-споживач” на промислових ринках, форми співпраці між постачальниками і споживачами, процес закупівлі матеріальних ресурсів, порядок оформлення контрактів та договорів поставки, управління асортиментом продукції, вплив кон`юнктури ринку та конкуренції на планування асортименту промислової продукції, ціни та цінову політику підприємства, фактори, які зумовлюють рівень ціни, їх вплив на цінову політику підприємства, роль цінового фактору в стратегії промислового підприємства, особливості ціноутворення на ринку ТПП, фактори, які впливають на вибір каналу збуту, управління діяльністю в каналах збуту, принципи роботи в умовах персонального продажу, стиль і техніка діяльності сучасного професійного менеджера зі збуту, сутність та основні проблеми промислової реклами, процес планування рекламної діяльності, інші методи просування ТПП. Уміти: користуватись основними прийомами промислового маркетингу, визначати місткість та частку ринку промислових підприємств, визначати місткість та частку ринку комплектуючих виробів, прогнозувати попит на ТПП, стратегічно планувати маркетингову діяльність ТПП, визначати конкурентоспроможність ТПП, користуватись моделями та методами ціноутворення на промислових ринках, користуватись засобами та прийомами збутової та комунікаційної політик.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Маркетинг Менеджмент Макроекономіка Мікроекономіка Економіко-математичні методи і моделі - кореквізити: блок дисципліни за вибором студента
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, завдання та концепції маркетингу промислового підприємства. Товари промислового призначення (ТПП). Ринок ТПП (В2В) та особливості маркетингової діяльності. Дослідження попиту на товари промислового призначення. Налагодження співпраці з постачальниками та споживачами. Маркетингові дослідження на промисловому підприємстві. Товарна політика та управління асортиментом продукції. Цінова політика на промисловому ринку. Управління збутовою діяльністю та розподіл готової продукції. Комунікаційна політика промислового підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): робота на практичних і лабораторних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (60%, екзамен): семестровий контроль.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є., Чухрай Н. Промисловий маркетинг: підручник 2-ге вид. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004. 472c. 2. Оснач О.Ф., Пилипчук В. П., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг: підручник К. : Центр учбової літератури, 2013. 364 с. 3. Погріщук Б.В., Ціхановська О.М., Янчук Т.В. Промисловий маркетинг: навчальний посібник. Тернопіль: Крок, 2010. 328 с. 4. Kostiuk O.S. Approaches to the formation of the system of logistics service of enterprises focused on industrial marketing. SINGLE EDUCATIONAL SPACE IN THE CONDITIONS OF DIGITAL TRANSFORMATION: колективна монографія / O. Kostiuk, E-SCIENCE SPACE, Warszawa, 2021. – 376 р. С. 150-170.