Міжнародна економіка

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Когут У.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати закономірності функціонування та розвитку світової економіки; - знати тенденції розвитку міжнародних економічних відносин, фінансових ринків та фінансових механізмів; - вміти використовувати отримані знання для аналізу закономірностей взаємодії національних економік, міжнародних економічних відносин у сфері міжнародної торгівлі, міжкраїнного переміщення факторів виробництва, фінансування та формування міжнародної економічної політики; - вміти аналізувати зовнішньоекономічну політику України; аналізувати проблеми та передбачати перспективи розвитку міжнародного бізнесу в Україні. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. ПРН 13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. ПРНС 1.4. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: мікроекономіка, макроекономіка Кореквізит: маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Предмет та структура міжнародної економіки. Статистична база міжнародної економіки. Особливості зовнішньої торгівлі на сучасному етапі розвитку міжнародних економічних відносин. Функціональні взаємозв’язки у міжнародних економічних відносинах. Міжнародні організації. Класичні теорії міжнародної торгівлі товарами та послугами. Міжнародна торговельна політика. Міжнародний рух капіталу. Міжнародна міграція робочої сили. Міжнародна передача технології. Міжнародна економічна інтеграція. Міжнародна валютно-фінансова система. Вартість валюти та валютний курс. Теорії валютного курсу. Платіжний баланс. Міжнародні фінансові ринки. Моделі макроекономічного розвитку відкритої економіки. Регулювання міжнародної економіки.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; - підсумковий контроль (70%): письмова робота (50%), усні відповіді (20%)
Рекомендована література: 1. Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. – Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2017. – 365 с. 2. Козик В.В., Панкова Л.А., Даниленко Н.Б. Міжнародні економічні відносини: навчальний посібник. 6-те вид., стереотипне. – К.: Знання, 2006. – 406 с. 3. Козик В.В., Панкова Л.А., Григор’єв О.Ю., Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: Практикум. 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Вікар, 2006. – 589 с. 4. Босак А.О. Міжнародна економіка : теоретичні та прикладні аспекти : навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Л.І. Чернобай, О.С. Скибінський. – Львів : Міські інформаційні системи, 2015. – 245 с. 5. Горбаль Н. І., Когут У. І., Моторнюк У. І. Дослідження конкурентоспроможності ЄС та його країн-членів // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2021. – Вип. 3, № 1. – С. 193–203.