Менеджмент

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Когут У.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Оволодіння понятійно-категоріальним апаратом у сфері менеджменту, зокрема знати і розуміти сутність таких понять як “управління”, “діяльність”, “процес”, „менеджмент”, „підприємство і організація”, «функції менеджменту», «методи менеджменту», «управлінське рішення», «керівництво» тощо; 2. Розуміння особливостей управлінських процесів в організації, їх взаємодії у середині організації та взаємозв’язку зі змінним зовнішнім середовищем. 3. Здатність визначати необхідні управлінські дії для досягнення поставлених цілей, планувати управлінські процеси. 4. Уміння будувати організаційну структуру управління або ж проаналізувати її відповідність дійсній ситуації, створювати належну систему контролю і самоконтролю. 5. Знання і уміння вибору форм і систем оплати праці з метою якнайкращого мотиваційного впливу для різних посадових осіб та категорій працівників, оцінювати результативність їх роботи, володіти загальною атмосферою колективу. 6. Знання основних етапів процесу вироблення раціонального управлінського рішення. 7. Уміння вибирати і оцінювати ефективність стилю керівництва в організації. 8. Доводити і спростовувати, робити правильні висновки, обґрунтовувати рішення, коректно вести дискусію, логічно правильно поводити себе у полеміці тощо. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. ПРН 11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. ПРНС 1.2. Управляти продажами у сфері товарів та послуг, просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості та засоби нових інформаційних технологій для підвищення ефективності збутових зусиль підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: - Вступ до фаху "Маркетинг"; - Макроекономіка; кореквізит: - Мікроекономіка; - Маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): виконання та захист лабораторних робіт. Підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента).
Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник, І.С.Процик, С.Б.Романишин, Р.З. Дарміць. – 3-тє вид., випр. та доп. – Львів: видавництво Львівської політехніки, 2017. – 208с. 2. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003. – 352с. 3. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття. Навч. посібник / О.Є. Кузьмін, І.С. Процик, Х.С. Передало, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 172 с. 4. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. – М.: Дело, 1992. – 702с. 5. Георгіаді Н.Г., Вільгуцька Р.Б., Когут У.І. Застосування підприємствами принципів побудови організаційних структур управління / Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка» – 2018. - №3.