Конкурентоспроможність бізнесу

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.113
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знання понятійно-категорійного апарату та концепцій конкурентоспроможності бізнесу; - знання нормативно-правової бази регулювання конкуренції в Україні; - знання методів й моделей оцінювання та прогнозування конкурентоспроможності продукції і підприємства; - знання принципів, факторів та технологій забезпечення конкурентних переваг підприємства; - уміння економічно обґрунтовувати та конкретизовувати функції управління конкурентоспроможністю та розробляти конкурентні стратегії для бізнесу; - уміння ідентифікувати види конкурентних переваг, якими володіє підприємство, а також визначати ті, що мають бути досягнуті в майбутньому для поліпшення конкурентоспроможності його бізнесу; - уміння оцінювати рівень конкуренції в галузі, визначати масштаби конкурентного галузевого середовища підприємства й аналізувати розміщення сил на ринку; - уміння обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення рівня конкурентоспроможності бізнесу, продуктивності виробництва, інноваційного розвитку тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: "Соціальна відповідальність і соціальна безпека"; "Стратегії розвитку соціально-економічних систем"; "Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем"; "Емпіричні і статистичні методи в дослідженні соціально-економічних процесів"; "Економічне управління підприємством". Кореквізити: "Управління потенціалом підприємства"; "Стратегічне управління підприємством"; "Спецкурс з наукових досліджень спеціальності"; "Наукові дослідження та семінари за їх тематикою".
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування й поглиблення у студентів теоретичних знань щодо системних характеристик конкурентоспроможного розвитку бізнесу, форм економічної конкуренції, закономірностей формування конкурентних переваг та стратегії конкурентоспроможності підприємства, набуття практичних навиків з використання методів, моделей та технологій обґрунтування конкурентоспроможності бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30 балів): - вибіркове усне опитування на початку заняття; - участь у дискусіях та розв’язанні ситуаційних завдань з проблемних питань у межах дисципліни; - оцінювання виконання та захисту індивідуальної розрахункової (контрольної) роботи. 2. Екзаменаційний контроль (70 балів): оцінювання письмової та усної компоненти.
Рекомендована література: 1. ЕНМК «Конкурентоспроможність бізнесу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 051 Економіка. Укладачі: Мрихіна О. Б., Данчак Л. І. [Доступно з http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=481]. 2. Мрихіна О. Б. Методичні рекомендації для проведення практичних занять [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua. 3. Мрихіна О. Б. Методичні рекомендації для виконання самостійної роботи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua. 4. Конкурентоспроможність підприємства: підручник / За заг. Ред. Д. е. н., професора, академіка НААН України А. С. Даниленка. Автори: Юхименко П.І., Даниленко А.С., Батажок С.Г. та ін. – Київ: Центр учбової літератури, 2020. – 320 с. 5. Цибульська Е. І. Конкурентоспроможність підприємства : навч. Посіб. Для студентів, які навчаються за спец. 051 – Економіка / Е. І. Цибульська ; Нар. Укр. Акад. – Харків : Вид-во НУА, 2018. – 320 с. 6. Конкурентоспроможність підприємства: навчальний посібник / І.А. Дмитрієв, І.М. Кирчата, О.М. Шершенюк - Х.: ФОП Бровін О.В., 2020. – 340 с.

Конкурентоспроможність бізнесу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.115
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: - принципів забезпечення конкурентоспроможності бізнесу; - методико-прикладних засад оцінювання конкурентоспроможності бізнесу; - нормативно-правових основ регулювання конкурентоспроможного розвитку підприємства; - технологій оцінювання й моделювання конкурентної поведінки підприємства; - джерел і факторів формування конкурентних переваг підприємства, ключових методів і підходів до формування стратегії його конкурентоспроможності. Уміння: - ідентифікувати конкурентні позиції бізнесу; - формувати стратегію конкурентоспроможного розвитку бізнесу; - застосовувати економіко-математичні методи і моделі для оцінювання та прогнозування конкурентоспроможності бізнесу; - визначати характеристики конкурентного середовища та місце в ньому підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: "Конкурентоспроможність бізнесу".
Короткий зміст навчальної програми: Метою курсового проєкту є поглиблення і закріплення системи теоретичних знань та практичних навиків з формування та використання методичного інструментарію для оцінювання, моделювання та управління конкурентоспроможністю бізнесу. Завдання курсового проєкту полягають у: - засвоєнні понятійно-категорійного апарату щодо конкуренції та конкурентоспроможного розвитку підприємства; - оволодінні підходами до проведення економічного оцінювання аспектів функціонування та розвитку підприємства, аналізу його конкурентних позицій; - застосуванні економіко-математичних методів і моделей для оцінювання рівня конкурентоспроможності бізнесу; - формуванні навичок стратегічного моделювання на засадах посилення конкурентоспроможності бізнесу; - закріпленні вміння щодо пояснення економічних й соціальних процесів та явищ на основі теоретичних моделей, оцінюванні і змістовній інтерпретації отриманих результатів та управлінні конкурентоспроможністю бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: Якість курсового проєкту оцінюють за критеріями, визначеними «Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів» (СВО ЛП 03.10, Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р.): - відповідність змісту курсового проєкту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; - самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, креслень, графіків та таблиць; - наявність елементів науково-дослідного характеру; - використання комп’ютерних технологій; - оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами до конструкторської та технологічної документації. Оцінювання курсового проєкту (100 балів): за виконання проєкту - 70 балів (відповідно: 1.1.Ситуаційна діагностика підприємства - 10 балів; 1.2.Організаційно-управлінська діагностика підприємства - 5 балів; 1.3.Діагностика виробничо-господарського потенціалу підприємства - 10 балів; 1.4.Фінансова діагностика підприємства - 10 балів; 2.1.Оцінювання конкурентного потенціалу підприємства - 10 балів; 2.2.Оцінювання резервів підвищення конкурентоспроможності підприємства - 5 балів; 2.3.Вибір стратегії конкурентоспроможності підприємства - 10 балів; Презентація проєктів - 10 балів), за усний захист проєкту - 30 балів.
Рекомендована література: 1. Конкурентоспроможність підприємства: підручник / За заг. ред. Юхименка П. І. – Київ: Центр навчальної літератури, 2020. – 320 с. 2. Мрихіна О. Б. Конкурентоспроможність підприємства : Конспект лекцій / Мрихіна О. Б. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 183 с. 3. Конкурентоспроможність підприємства: підручник / За заг. ред. д. е. н., проф., академіка НААН України А. С. Даниленка. Автори: Юхименко П. І., Даниленко А. С., Батажок С. Г. та ін. – Київ: Центр навчальної літератури, 2018. – 320 с.