Foreign Language for Specific Purposes, part 3

Major: Electronics
Code of subject: 6.171.00.O.16
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Pastyrska I. Y.
Semester: 3 семестр
Mode of study: заочна
Learning outcomes: By the end of the study learners are expected to be able to: • maintain a conversation on the familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events; • demonstrate an understanding of clear and simple notions, related to the given topics including detailed information; • communicate in an academic or professional environment, being able to express oneself both, aurally and in writing, compiling summaries, informal articles, discursive essays, and emails; • make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; • write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment; • get general and specific information from the texts of the academic and professional background using different reading strategies; • recognize factual / non-factual, important / less important, relevant / irrelevant information in written texts of educational and professional content; • guess the meaning of unfamiliar words contained in written texts and oral presentations (conversations) of educational and professional content, using contextual clues and linguistic means; • understand the basic ideas and recognize general / specific information from audio and video sources in typical situations related to education and future specialty; • determine the purpose and / or opinion of the speaker / author in longer simple authentic texts on typical topics related to learning / future specialty.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge B1 Corequisites: foreign Language.
Summary of the subject: Research methods. Research ethics. Academic integrity. Culture of professional communication. Social interaction. Social control. Social institutions. Self-identification.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. Final control: exam 55. . The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Total for the discipline 100 Classroom work 45 Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Individual written task 5 Exercises from textbooks. 5 Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5 Extracurricular reading. 5 Educational and special professional vocabulary. 5 Maximum: 100
Recommended books: English: 1. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books.Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment/ С.І. Кострицька, І.І. 2.Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с. 2. Azar, B.S (1999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p. 3. Buckland M. Document Theory: An Introduction. – Zadar: University of Zadar, 2015. 318 p. 4. Convery I., Corsane G., Davis P. Making Sense of Place, Multidisciplinary Perspectives. – Boydell & Brewer, 2012. — 350 p. 5. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p. 6. English for international relations / Англійська мова для міжнародних відносин : Навч.посіб. для студентів вищ. навч. заклад. / Дмитро Турчин. - Вінниця : Нова книга, 2017. - 257с. 7. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book.Longman. 8. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009. 9. Introduction to Sociology : OpenStax. – Rice University: Houston, Texas, 2017. – 509 p 10. Іноземна мова професійного спілкування (англійська мова для спеціальності «Соціологія»): навч. посібник / [Н. Є. Жорняк, І. М. Вислободська, М. М. Волошин, Г. С. Лотфі-Гаруді, І. В. Сай]; за ред. Н. Є. Жорняк. – Львів: ВД «Панорама», - 138 с. 11. UNESCO SCIENCE REPORT Towards 2030 Published in 2015 by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization 7, place de Fontenoy, 75352 Paris 07 SP, France © UNESCO 2015. – 410 p. 12. Dictionaries. 13. Інтернет ресурси. German: 1. Збірник вправ і завдань з німецької мови (базовий рівень А2) = Aufgaben und Ubungen zum Wortschatz und zur Grammatik der Deutschen Sprache (Grundstufe A2) : навч. посіб. / С. В. Дружбяк [та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 267 с. 2. Німецька мова: для студентів ф-тів інозем. мов : навч. посіб. / С. Солдатова, І. Гоштанар ; [Херсон. держ. ун-т] = Deutsch : Lehrwerk fur Studenten der Fremdsprachenfakultaten / S. Soldatova, I. Goshtanar. - Херсон : ХДУ, 2013. - 208 с. 3. Німецька мова для початківців: навч. посіб. для студентів ВНЗ / О. Кудіна, Т. Феклістова. - 4-е вид. - Вінниця : Нова Книга, 2018. - 517 с. 4. KommunikativesDeutsch. RedaktionelleLeitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 5. ВеснаМ. Українсько-німецькийрозмовник. Растр-7, Львів – 2010. 6. Sprich richtig aus- Практичнізавдання з розвиткуфонетичнихнавичок з німецькоїмовидлястудентів І-ІІ курсівусіхспеціальностей, Львів 2004. 7. Lernziel Deutsch- Deutsch alsFremdsprache- MaxHueber Verlag- 1998 8. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997. 9. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber. – Munchen: Klett-Langenscheidt Verlag, 2018. - 168 c. 10. Sicher Aktuell. Deutsch als Fremdsprache. (B1,B2) / Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb, Magdalena Matussek. – Muncehn: Hueber Verlag, 2019. – 118 c. 11. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995. 12. Dictionaries. 13. Інтернет ресурси. French: 1. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с. 2. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012. – 152 с. 3. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французькамова- 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ « Нестор АкадемікПаблішерз», 2008.- 576 с. 4. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с 5.ДучинС. English+Le fran?ais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с. 6.Boular?s M., Grand-Cl?ment O. Conjugaison progressive du fran?ais. CLE Internatonal, 2000-223p. 7.Gr?goire M, Thi?venaz O. Grammaire progressive du fran?ais. CLE International, 2002-255p. 8. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c. 9.Miquel C. Vocabulaire progressif du fran?ais. CLE International, 2001-192p. 10. Parizet M.-L. DELF B2 : 200 exercices / Marie-Louise Parizet. – CLE international, 2013. – 192 p. 11.Dictionaries. 12. Інтернет ресурси.